Menu Zamknij

WYCIECZKA SZKOLNA Energylandia – Zakopane – Pieniny- Szczawnica

Energylandia – Zakopane – Pieniny- Szczawnica
29.05 -01.06.2023r.
Wycieczka szkolna jest jedną z form organizacyjnych procesu dydaktyczno- wychowawczego oraz interesującą lekcją w terenie podczas której uczniowie mają możliwość lepszego poznania rzeczy i zjawisk w otaczającym nas świecie.
Celem naszej wycieczki była dobra zabawa jak również poznanie przyrody Tatr, obserwacja warunków panujących w górach, obserwacja świata roślinnego i świata zwierzęcego. Zapoznanie się z dziedzictwem regionalnym, tradycjami góralskimi, ukazanie piękna naszej małej Ojczyzny; budowanie koleżeństwa wśród młodzieży oraz aktywne spędzenie czasu poprzez piesze wędrówki tatrzańskimi szlakami.
29 maja w poniedziałek, uczniowie klas IV-VIII SP wyruszyli na czterodniową wycieczkę górską do Zakopanego. Wzięło w niej udział łącznie 39 uczniów.
1 dnia udaliśmy się do Energylandii – największego rodzinnego parku rozrywki położonego w pięknej i malowniczej miejscowości Zator. Uczniowie w czasie wolnym korzystali z różnych atrakcji bawiąc się przy tym wspaniale. Najstarsi udali się do strefy ekstremalnej młodsi do strefy familijnej. W czasie wolnym każdy mógł zjeść mały posiłek na który uczniowie mieli voucher. Po blisko kilku godzinnej zabawie zmęczeni ale szczęśliwi udaliśmy się w dalszą drogę do Zakopanego na kolację i nocleg.
Program 2 dnia wycieczki okazał się także bardzo interesujący. Z Kuźnic uczniowie wraz z przewodnikiem i opiekunami wyjechali kolejką na Kasprowy Wierch, który jest jednym z najpopularniejszych tatrzańskich szczytów. Z Kasprowego Wierchu rozpościerały się piękne widoki. Na wschodzie i południowym wschodzie podziwialiśmy Granaty, Kościelec, Kozi Wierch, Zawratową, Niebieską i Gąsienicową Turnię oraz Świnicę, na południu galerię szczytów słowackich, na zachodzie szczyty Tatr Zachodnich (a wśród nich Czerwone Wierchy oraz Giewont). Na północy, w dole widoczne było Zakopane, które już niebawem mieliśmy zobaczyć. Kolejnym punktem tego dnia była Wielka Krokiew, która okazał się atrakcją szczególnie dla chłopców. Skocznia ta jest największą i najstarszą skocznią narciarską w Polsce. Jest ona popularnym obiektem sportowym szczególnie podczas skoków narciarskich. Po obejrzeniu skoczni udaliśmy się na spacer po Krupówkach, które są reprezentacyjną ulicą w Zakopanem położoną w centrum miasta, gdzie uczniowie mieli możliwość zakupu pamiątek.
3 dnia naszej wspaniałej wycieczki czekał nas ciężki dzień. Zaraz po śniadaniu wraz z przewodnikiem wyruszyliśmy na w górską wyprawę nad Morskie Oko, które jest jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w okolicach Zakopanego. To największe jezioro w Tatrach leży w Dolinie Rybiego Potoku w odległości około 25 km od Zakopanego. Miejsce to zawdzięcza swoją popularność niesamowitym widokom, jakie rozciągają się na Tatry Wysokie i szczyt Rysy. Uczniowie pokonali trasę pieszo i wykazali się wielką odwagą, pracowitością i wytrwałością.
Pełni wrażeń a zarazem zmęczeni udaliśmy się na wymarzony relaks do Term BUKOVINA TATRZAŃSKA składających się z 20 basenów usytuowanych zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektu, gdzie zaczerpnęliśmy relaksu w gorącej wodzie o temperaturze od 30 do 38°C. Dodatkowo uczniowie spędzili cudowne chwile na zjeżdżalniach gdzie zabawa była fantastyczna.
Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na obiadek i odpoczynek przed kolejną atrakcją, która czekała nas następnego dnia.
4 dzień naszej wycieczki to przyjazd do Pienińskiego Parku Narodowego, który zajmuje najcenniejszy pod względem krajobrazowym i przyrodniczym obszar. Szlakiem górskim ze Sromowiec Niżnych udaliśmy się na pieszą wycieczkę na Trzy Korony (982 m. n.p.m.). Następnie czekał nas Spływ Dunajcem na flisackiej tratwie do Szczawnicy. Spływ jest jedną z największych atrakcji turystycznych a jednocześnie to najlepszy sposób na zwiedzanie Pienińskiego Parku Narodowego. Dunajec wyżłobił w wapiennych skałach wąwóz zwany Przełomem Dunajca. Tradycja spływu na drewnianej tratwie zbudowanej z połączonych ze sobą wąskich łódek sięga pierwszej połowy XIX wieku. W trakcie spływu flisacy opowiadają o Pieninach przytaczając legendy o Janosiku oraz pokazując najciekawsze miejsca na trasie.
Następnie w Szczawnicy udaliśmy się na pyszny obiadek, po którym wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Dotarliśmy cali, zdrowi, szczęśliwi, pełni nowych przeżyć, doświadczeń i wrażeń.
Wycieczka była bardzo udana, pogoda słoneczna a uczniowie zmęczeni ale bardzo zadowoleni.
Wszystkim uczestnikom, panu dyrektorowi Romanowi Mryczko, panu kierowcy i opiekunom p. K. Węgrzyn i pani A. Dzioba – Jędruszczak serdecznie dziękujemy za mile spędzony czas i opiekę.